Σελίδες

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Το παράδειγμα του αεροδρομίου Τράπανι της Σικελίας

Ένα παράδειγμα για να καταλάβουμε ότι τα προβλήματα είναι αρκετά πιο σύνθετα στην περίοδο της παγκοσμιοποίησης και της συμμετοχής μας σε μια Νομισματική Ένωση, από ότι μπορεί να φαντασιωνόμαστε.
Το αεροδρόμιο του Τράπανι είναι το δεύτερο βασικό αεροδρόμιο της Σικελίας. Η ετήσια κίνηση του ανέρχεται στο 1,9 εκ. επιβάτες και από αυτούς το 90% το διακινεί η Ryanair.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξη του στην Corriere della Sera ο γενικός δ/ντης του Giancarlo Guarrera αναφέρει : η απόφαση της Ryanair για περικοπές έχει πλήξει πολύ σοβαρά το αεροδρόμιο μας ίσως έχει πληγεί όσο κανένα άλλο αεροδρόμιο της Ιταλίας. Από τις 34 χειμερινές ακυρώσεις πανευρωπαϊκά της εταιρείας οι 11 αφορούν την Ιταλία και από αυτές οι 7 το αεροδρόμιο του Τράπανι (τρεις (3) με Ευρωπαϊκές πόλεις και τέσσερεις (4) εσωτερικές. Η ζημιά εκτός από τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο εκτιμάται σε 400 χιλ επιβάτες, ισχυρότατο πλήγμα για την περιοχή και για το χειμερινό τουρισμό της.
Όπως δηλώνει ο διευθυντής του αεροδρομίου: «η Ryαnair  μας ανακοίνωσε τις περικοπές λίγα μόλις λεπτά πριν την επίσημη ανακοίνωση τους».
Όλα αυτά σε μια από τις έγκυρες Ιταλικές Εφημερίδες. Όπως επίσης αυτοί δεν έχουν Fraport. Όταν λοιπόν ψάχνουμε τις αιτίες των προβλημάτων θα πρέπει να καταλαβαίνουμε ότι ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά και τα προβλήματα είναι σύνθετα και δεν επιδέχονται μονοσήμαντες ερμηνείες σύμφωνα με το φαντασιακό του καθένα μας. Πάνω από όλα απαιτείται σοβαρή έρευνα χωρίς προκαταλήψεις και ασφαλώς ιδεολογικές παρωπίδες. Φαίνεται και στην συζήτηση που διεξάγεται στη Ευρώπη μετά τα πρόσφατα γεγονότα ότι ένα από τα δημιουργήματα του Φιλελευθερισμού που είναι οι εταιρείες Low Cost αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον προβλήματα στη ανάπτυξη και στις στρατηγικές τους. Από την μια μεριά λειτουργούν θετικά φέρνοντας τις υπηρεσίες αερομεταφορών στα πιο χαμηλά εισοδήματα από την άλλη όμως ο τρόπος διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων δεν μπορεί να οδηγεί στη διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων – άδειες προσωπικού, μισθοί, κλπ γιατί εκτός από τα δικαιώματα των εργαζομένων, βάζει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των πτήσεων, άρα τα συνδικάτα δίκαια αντιδρούν, όπως έγινε και στη περίπτωση της Ryanair που αναγκάστηκε να υποχωρήσει δημιουργώντας το χάος στις πτήσεις εξ αιτίας των ακυρώσεων και τις οικονομικές επιπτώσεις σε περιοχές της Ευρώπης και όχι μόνο στα Χανιά.   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου